mandag 9. mars 2015

Strategi for bruk av sosiale medier i en liten bedrift

En strategi for bruk av sosiale medier kan for store organisasjoner være omfattende og tidkrevende å utarbeide. For en liten bedriften kan det gjøres enklere, for eksempel slik som her, som en presentasjon. Det viktigste er uansett at det lages en plan for hvordan bedriften ønsker å benytte seg av sosiale medier.

Fiks ferdig strategi

Bedriften antikktakk er en liten og fiktiv antikvitetsforretning med kun én ansatt, den daglige lederen. Bedriften planlegger en nettbutikk i tillegg til et showroom og bruker sosiale medier i markedsføring. Dette tror jeg er et case mange kan kjenne seg igjen i og der det kan være fristende å starte opp uten en plan. I en så liten bedrift er det enkelt å være konsekvent i måten man snakker med kundene på, men desto viktigere å prioritere tiden godt. Derfor... Her kommer en fiks ferdig strategi. Bruk den gjerne! 

2 kommentarer:

  1. Hei Lise! Synes du har lagd en gjennomført og god presentasjon! Hvis jeg noen gang starter en antikvitetsbutikk med tilhørende bruk av sosiale medier; så vet jeg hvem jeg skal ta kontakt med :-)

    SvarSlett
  2. Hei Finn og takk for positiv tilbakemelding! Kanskje vi skal starte en antikvitetsbutikkjede? :)

    SvarSlett